De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

donderdag 27 november 2014

Rapportentijd


En het is weer rapportentijd. En wederom zijn we trotse ouders. Kevin en Aimée hebben weer prima eerste drie maanden op school gehad. Voor een uitleg van de gehanteerde cijfers van 1 (“limited effectiveness”dus zeg maar slecht) tot 4 (“high degree of effectiveness” – dus zeg maar erg goed) tot 4+ (uitstekend) http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2014/03/rapporten.html

Kevin heeft twee keer een vier plus (rekenen en voor Frans?! - zal wel van Isabelle komen), drie keer een vier en drie keer een drie (voor Engelse taal, gym en muziek). De opmerkingen van zijn juf:  Kevin is a delight to have in the Grade Four class. He is caring and gentle with his classmates and has demonstrated tremendously positive attitude when working with partners during group work. He consistently makes effective use of class time to complete his assigned work and eagerly participates in class discussions. He has been enjoying the co-curricular side of school by being involved in the Logics club, and has shown tremendous dedication towards earning the Caring pin the Character Programme. Kevin’s innate curiosity and respect of class rules and routines have made him a joy to teach. Korte samenvatting: Hij is aardig voor zijn klasgenoten, werkt goed in de klas en in groepsdiscussies. Hij geniet van de Logics club (een naschools technisch bouwclubje) en is druk bezig om een goed gedrag pin te verdienen. Kevin is nieuwsgierig en respectvol en de juf geeft hem graag les.

Aimee heeft één vier plus (voor rekenen), drie keer een vier en vier keer een drie (voor wetenschap, tekenen, gym en muziek). Ze moet duidelijk even wennen aan het meer schoolse gedrag dat in  grade 1 verwacht wordt van de kindjes, bijvoorbeeld in groepsdiscussies niet altijd het woord te willen voeren en haar hand op te steken voordat ze wat zegt. En als de juf aan het uitleggen is geen grapjes te maken met haar vriendinnen. De conclusie van haar juf is “It has been a pleasure getting to know Aimée so far this year. She is a caring and thoughtful child. She demonstrated concern when her friends are upset and does what she can to try to comfort them. She is eager to help out in the classroom, and often volunteers to tidy up our library or push in chairs. She has taken comments about areas in which she could improve, specifically her behaviour during group lessons, to heart and has been making an effort to listen attentively and participate appropriately in class rooms”. Samenvatting: Aimee helpt de juf graag met de boeken opruimen en stoelen aanschuiven. Als een klasgenootje verdrietig is, wil ze hem of haar graag troosten en helpen. Aimee weet dat ze wel wat beter moet opletten in de klas en is druk bezig om dit te verbeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten