De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 18 augustus 2012

Actieweekje

Ook hier heb je vele weken die op elkaar lijken; van maandag tot vrijdag gaan Isabelle en ik braaf naar het werk en de kinderen naar crèche/school/kamp, ’s avonds eten we, proberen we nog wat van de avond te genieten en te slapen. Deze week was echter druk met afwisselende klusjes en gelukkig ook leuke activiteiten, zoals de Edge Walk op woensdag.

Maandagochtend begon mijn eerste bijzondere klusje van de week. Ik moest naar het consulaat om mijn nieuwe paspoort op te halen. Het Nederlands consulaat zit midden in de stad, bij Dundas, het grote centrale plein (ook wel eens het Times Square van Toronto genoemd, een beetje overdreven). Leuk detail; het paspoort in Canada wordt uitgegeven door de ambassade in Washington. Een mooie opvolger van mijn oude paspoort dat afgegeven was in Barcelona. Het nieuwe paspoort kon gelijk door naar het visumbureau, voor visa voor China en Rusland, beiden na de vakantie weer nodig. Maandagavond shopte Isabelle de laatste schoolspulletjes bij elkaar want de kids moeten na de vakantie gelijk aan de slag.

Dinsdagavond was ik vroeg thuis, want we kregen de verhuizer op bezoek. Een Belgische Canadees die de boel kwam opmeten. Onze zuiderburen waren we nog niet eerder tegengekomen in deze multiculturele stad. Isabelle was ook weer ’s avonds weg; dit keer moest de auto een onderhoudsbeurt krijgen.

Woensdag hadden Isabelle en ik dus een spectaculaire Edge Walk. Wat een attractie! Wat een ervaring! En wat een “overwinning” op jezelf!

Donderdagavond hadden we iets leuks; we bezochten met z’n allen ons nieuwe huis. De kinderen vonden het allemaal prima; ze waren met name geïnteresseerd in het zwembad. Verder lijkt een huis hen weinig te doen; ze vinden hun school duidelijk veel belangrijker. Isabelle en ik namen wat maten op en dachten na over waar we welke meubels zullen neerzetten. Het huis heeft een compleet andere layout dan ons huidige huis en is wat kleiner, dus de puzzel moet opnieuw gelegd worden.

En toen werd het dus vrijdag; de laatste dag voor de vakantie. We deden nog een belangrijk klusje; stemmen! En jawel, stemmen voor Nederland, want wij buitenlanders worden voorgetrokken en mogen eerder stemmen per post.  Hiervoor moet je je wel speciaal aanmelden, iets waar ik pas herinnerd aan werd toen ik een paar weken geleden mijn paspoort aanvroeg in het consulaat. Nog net op tijd meldden we ons aan en hopen zo onze bijdrage te leveren aan het voorkomen dat Nederland straks in hetzelfde rijtje genoemd gaat worden als Venezuela, Cuba en Noord-Korea ;-). Go Mark!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten