De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 7 november 2010

Week vijf

De eerste mijlpalen zijn gezet! Afgelopen zondag (Halloween) waren we vier weken hier, vervolgens afgelopen woensdag extact een maand. En nu ben ik voor het eerst een week weg van mijn nieuwe huis. Het is raar (raar maar waar) hoe snel je jezelf aanpast. Het oude leven in Nederland lijkt eeuwen geleden. En ik kijk er nu al weer naar uit om thuis te komen. Dus gewoon In Toronto, want dat is thuis. Ik heb het echt prima naar mijn zin hier.
Wat hebben we in de eerste maand bereikt?
Het belangrijkste is dat de kinderen hun draai hebben gevonden. Aimée gaat graag naar de creche en Kevin gaat graag naar school. Zijn aanpassingsproblemen zijn voorbij. Hij vraagt nu zelfs regelmatig of hij alsjeblieft met z’n klasgenootjes naar de naschoolse opvang mag, terwijl Isabelle en twee oma’s gewoon thuis zaten!
Ik heb het ook op het werk goed naar mijn zin. Ik begin al aardig mee te praten in de wereld van de scheepvaart. Weet nu eindelijk wat het verschil tussen stuurboord en bakboord is.
We hebben de papierwinkel succesvol afgerond, want Isabelle haalde deze week ook haar rijbewijs! Ze maakte één grappige fout; ze bleef netjes wachten voor het rode stoplicht toen ze rechtsaf moest, terwijl het hier juist de bedoeling is dat je doorrijdt. Het werd haar gelukkig vergeven.
We hebben onze spullen over. We hebben zeker nog wat uit te zoeken, met name schuur / garage / kelder troep en we kunnen soms iets niet vinden, maar het grootste gedeelte van het huis is aan kant en netjes georganiseerd.
Wat moet er nog gebeuren? Isabelle is druk bezig met solliciteren. Ze heeft volgende week twee introductiegesprekken (nog niet voor een specifieke functie). En we moeten nog aan de auto;  we hebben nog steeds onze huurauto. Ik zelf ga vaak met het openbaar vervoer en ren de 7 km terug.
Deze week ging ook ons eerste bezoek (de Oma’s) naar huis. Isabelle en ik maakten nog even gebruik van hun aanwezigheid door Woensdag uit eten te gaan en vervolgens een jazz-club te bezoeken, waar één van mijn teamleden een optreden gaf. Als ik de muziekkritieken zo mag horen en het feit dat haar CD goed schijnt te verkopen in Japan, denk ik dat ik alvast op zoek moet gaan naar een opvolger.

1 opmerking: