De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 27 november 2010

Winterse temperaturen en nieuwe autos

Het is zaterdag en bij ons is de winter nu echt begonnen. Grappig genoeg op hetzelfde moment als in Nederland, want ik begreep dat ook in Nederland het winterse weer heeft toegeslagen. Het was eigenlijk best vreemd de laatste drie weken. In oktober gingen de temperaturen  rapido naar beneden, maar de laatste drie weken hadden we van alles tussen de 4 en 14 graden.
En nu is het dus rond het vriespunt met een koude wind en een brrrrr gevoelstemperatuur.
We hadden een weekje zonder grote bijzonderheden. Op donderdagochtend haalden we onze auto (of moeten we zeggen bus) op en brachten we onze huurauto weg. Daarmee is eigenlijk wel het laatste van de verhuizing geregeld. Ja, Isabelle moet nog aan haar baan. Het goede nieuws is dat ze niet is afgewezen, het slechte nieuws is dat het ook nog niet echt vlot gaat.
Wij waren niet de enige met een nieuwe auto; ook Kevin kreeg zijn eerste auto. Of eigenlijk had hij die al, maar die kwam niet vooruit. Zoals je op één van de eerste foto’s genomen in Canada kunt zien, vonden we in onze tuin een grote speelgoedauto. Ik keek meteen of ik hem aan de praat kon krijgen. Ik haalde de accu eruit die in verbazingwekkend goede staat was. Ik heb een tijdje gezocht naar een lader, die ik niet kon vinden. Vervolgens heb ik op E-bay voor $15 een oplader besteld die ik deze week binnenkreeg. En jawel, de auto doet het! Kevin is zo trots als een pauw achter het stuur en gaspendaal en Aimée is heel graag zijn passagier. De snelheid is ongeveer onze loopsnelheid, dus we laten hen nu in hun auto naar de speeltuin rijden met ons erachter of ernaast. En na gebruik krijgt de auto nu een droog en veilig plekje in de garage; uiteraard laten we hem niet meer in de tuin wegrotten. Kortom; een hele leuke verrassing voor de kids.
Kevin was de laatste vier dagen erg lief op school. Laten we hopen dat dit zich doorzet. En met Aimée gaat het ook gewoon goed. Is eigenlijk vanaf het begin nooit een probleem geweest. Ze is inmiddels zo goed als zinderlijk overdag (met soms nog een ongelukje). Afgelopen week spraken we ook even de directrice van de creche. Toen zij hoorde dat we de ouders van Aimée waren, zei ze meteen”Yes that girl that enjoys our food so much” waarop wij bevestigend knikten. Ze is zo blij met haar creche, het eten en de kindjes. Papa is minder blij, want Aimée heeft al aangegeven dat ze op de creche graag met Leo slaapt.....

2 opmerkingen:

  1. Lieve Lagerweijtjes
    Wat een fijne brief en mooie fotos
    Weer heel fijn om alles te lezen,dat het bij jullie goed gaat.
    Ook ben ik altijd heel blij met een,telefoontje.
    Fijn dat de auto het goed doet
    Bedankt voor de fijne brief
    Liefs Oma Dicky

    BeantwoordenVerwijderen