De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 29 oktober 2011

Van Piscacucho naar Llulluchapampa

De eerste dag liepen we eerst 10km van het beginpunt naar een lunchplek genaamd Wayllabamba. Het was een goed begin, niet te lastig, met soms kleine stijle stukjes. Het uitzicht was helemaal geweldig. Hoogtepunt van deze dag was de Inca ruines van Wilkarakay, vanwaar je een mooi uitzicht had op de Inca ruines van Llactaoata, een relatief grote stad gelegen diep beneden in de vallei gelegen aan de rivier Urumamba, die samen met vele andere rivieren de Amazone voedt.

Ook de lunchplek was geweldig. Van de 10 man maakten twee rechtsomkeer, omdat ze het te zwaar hadden gehad op het eerste stuk. Een verstandige keuze, want vandaar begon echt het lastigste gedeelte. En hoe lastig! Afzien kreeg voor mij een nieuwe dimensie. In zes kilometer 750 meter omhoog, van 3000 meter naar 3750. Er leek geen einde te komen aan de trappen en de hoogte had ook zijn effect. Echt ik zeg het nogmaals; ik kan met niet herinneren dat ik zo ontzettend heb afgezien. De CN tower was kinderspel. Ik was blij om bij onze campsite aan te komen (of moet ik zeggen aan te kruipen) op zoals gezegd 3750 meter. Een warme douche en een massage zorgde echter voor een snel herstel. Wat een ervaring!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten