De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 28 augustus 2013

Relaxen in de Parador

Het Parador hotel in Manuel Antonio is geinspireerd door de prachtige Spaanse Paradores; klassieke luxe hotels op prachtige plekken. Ook dit hotel is erg verfijnd ontworpen en ingericht. De plek is uniek; op de top van het schiereiland tegenover het nationale park. Om ons hotel is alleen jungle. Handig voor zo’n dag als vandaag (maandag), wanneer het nationale park gesloten is. Want ook hier zit genoeg wild; wasberen, luiaards en leguanen. Op een gegeven moment zag ik vanuit het zwembad brulapen voorbij trekken; ik ging er snel met de camera achteraan, want het was de laatste belangrijke apensoort van Costra Rica die ik nog niet gezien had. Vanaf het balkon van onze kamer, met geweldig uitzicht, zag ik ’s middags een groep Capuchin aapjes voorbijtrekken. En tenslotte zag ik de allermooiste ‘aapjes’ in het zwembad; een blonde meisjesaap en een jongetjesaap.

Het fotograferen van dieren is hier niet altijd eenvoudig. Je moet eerst redelijk vrij zicht krijgen, want niet makkelijk is in een dichte jungle. Dan heb je de problemen van te weinig licht (door het dichte bladerendak en je wens om je zoomlens volledig te gebruiken). Of je hebt te weinig belicht (als je de dieren tussen jou en de zon ziet) of tegenlicht. Het is echt geduld oefenen en de dieren blijven volgen met de camera. En foto’s blijven schieten... lang leve grote memorysticks. Meer dan 90% van mijn foto’s gooi ik weg, maar ik heb er daardoor altijd wel een paar juweeltjes tussen zitten.

De laatste hele dag van de vakantie werd er dus met name gerelaxed. Na een dagje zwembad werd er nog even nagebadderd in onze jacuzzi op het balkon, met een fantastisch uitzicht over de grote oceaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten