De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 21 april 2014

En terug naar huis.

Donderdag vloog ik om kwart voor twee via Tromso terug naar Oslo. Er is helaas geen eerdere vlucht, zodat je elke aansluiting op een mogelijke transatlantische vlucht mist en nog een nacht in Oslo moet blijven. Maar in Longyearbyen  hoefde ik me niet te vervelen; onze agent had een hondenslee-excursie geboekt. Een leuk uitstapje, het is behoorlijk ontspannend met een sleetje door het geweldigde landschap van Spitsbergen te racen. Filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=IULqFGMZ1bE

Het eerste gedeelte stuurde ik de slee en was Alex de passagier; later ruilden we. De honden zijn geweldig. Zoals onze gids zei, deze speciale honden houden van drie dingen; eten, knuffels en hard rennen. Ze zijn inderdaad verrassend lief en aanhankelijk voor zulke sterke honden. En als ze los gaan, dan gaan ze ook echt hard. Zo hard dat ze geen tijd hebben om te blaffen... zo is een ritje heerlijk rustig. Totdat je stopt, dan zijn ze onrustig en beginnen ze te blaffen en onderling te stoeien.

Kwart voor twee vloog ik zoals gepland comfortabel in de SAS machine weer terug naar het zuiden. Een iets comfortabeler uitvoering dan de Antonov... We maakten een korte tussenlanding in Tromso, dichtbij de Noordkaap van Noorwegen. Het weer was helder, dus bij de landing kon je zien hoe geweldig mooi dit land is. Het is jammer dat het weer wat instabiel is en het land vrij duur, maar het blijft een vakantieland dat ergens bovenaan mijn to-do lijstje staat.

Na een overnachting op het vliegveld van Oslo, stapte ik vrijdagochtend op een vlucht naar Newark om daar weer over te stappen op een vlucht naar Toronto. Naar huis en mijn gezin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten