De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 1 april 2014

Lentedag met Karma

Als het weer omslaat in Canada, dan slaat het ook goed om. Zo was het zondag opeens zonnig, windstil en daardoor een prachtige lentedag. Ik heb een foto op facebook geplaatst van Isabelle en Aimee, zonder jas in de tuin maar nog wel in de laatste sneeuwhopen. Let vooral op Aimee, die in haar open schoentjes in de sneeuw staat. Daarom heeft ze haar mond open... koud aan haar voetjes! Op sommige plaatsen zijn de sneeuw en ijshopen zo hoog opgestapeld dat het nog wel even kan duren voordat het weggesmolten is.

De zon gaf Isabelle zo’n energie dat ze in de tuin ging werken, vier grote zakken tuinafval kwamen in een paar uur uit de tuin. Ik ging na een stukje rennen aan mijn volgende fotoboek werken. Ook haalde ik de boodschappen in huis. Tegen vijven moest ik helaas richting vliegveld. Ik heb deze week namelijk een cursus/training in Zwitserland, aan de befaamde IMD Business School in Lausanne. Na een lange tijd eindelijk weer eens terug naar in schoolbanken, ik kijk er naar uit! De cursus is op uitnodiging van TUI; het is het hoogste niveau van management- / leiderschaptrainingen. Een mooie kans dus.

Ik ging naar het vliegveld met mijn vaste taxichauffeur Ali, een Iranese vluchteling. Goudeerlijke Ali had een probleempje en vroeg mij om hulp. Een Duitse klant naar het vliegveld had zijn rugzak in de taxi achtergelaten, en daar zat onder andere een Apple laptop in. Ali had de naam van de klant proberen te Googlen, maar geen contactgegevens gevonden. Ik vond een KLM boarding pass, en mailde KLM met de contactgegevens van Ali. Hopelijk kunnen zij dit aan de passagier doorgeven. Ik was nog maar net uitgestapt op het vliegveld, of ik vond een damestasje met geld, credit cards en een paspoort. Ik gaf het binnen aan een Air Canada concierge. Tot onze verbazing begon toen net de dame achter hem aan de incheckbalie te stressen... jawel, zij kon haar tas niet vinden. Het leverde me een dikke knuffel op...

De vlucht naar Geneve maakte nog een tussenlanding in Montreal; hier is de lente nog niet aangekomen... koud he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten