De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 5 april 2014

Weekje terug in de schoolbanken


Afgelopen week had ik bijzonder inspirerend weekje, terug in de schoolbanken. Maandagochtend kwam ik in Geneve aan, een stad waar ik ooit een paar maanden heb gewoond, toen ik als 23-jarig studentje een internationale stage liep. Nog steeds ben ik een grote fan van de omgeving; het prachtige meer van Geneve en de indrukwekkende bergen in de achtergrond. Maar ik kwam hier niet om van de omgeving te genieten.

TUI had een geweldig leiderschapontwikkelingsprogramma in elkaar gezet, aan het presitieuze management instituut IMD in Lausanne. http://www.imd.org/ Een unieke kans. Het is een programma met andere TUI senior managers in twee delen; in oktober hebben we deel 2. Het is een interessante groep met totaal verschillende achtergronden, nationaliteiten en vakgebieden. Als leergierig mannetje genoot ik van de nieuwe leerpunten, indrukken, colleges en discussies met de collega’s. Studeren was wellicht te lang geleden.

Als onderdeel van het programma moeten we in kleine groepjes aan een innovatie-opdracht werken en deze later dit jaar aan de Board presenteren. Johan Lundren, TUI’s nummer twee man, en het hoofd HR kwamen donderdag langs voor een tussenpresentatie / -evaluatie, gevolgd door een formeel diner. vrijdag was het weer tijd om na een korte ochtendsessie terug te reizen naar de andere kant van de plas. Via het kleine en drukke vliegveld van Geneve. Klein, omdat het ingeklemd ligt tussen de stad, het meer, de bergen en grens met Frankrijk,waardoor uitbouw onmogelijk is. Het gevolg; bij het vertrek van een grote machine, zoals mijn Air Canada A330 is de vertrekruimte overvol. Geeft niet, want ik wilde maar een ding; naar mijn gezin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten