De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

donderdag 24 november 2011

Dag 10: Beagle Channel

We hadden weer een dagje Lake Drake, dus de Sea Spirit stoomde in recordvaart naar Zuid-Amerika. Na de lunch konden we het Zuid- Amerikaanse continent al weer zien; tegen drie uur ’s middags voeren we al het Beagle kanaal in. Aangezien we veel te vroeg waren, moesten we voor anker om te wachten op de loods die pas na middernacht zou komen.

De dag werd doorgebracht met de laatste lezingen en het opruimen van de geleende materialen zoals kayakpakken, zwemvesten en laarzen. Ook hadden we een aantal evaluatiemeetings, zowel met passagiers als alleen met het team. Terwijl de meeste passagiers lekker relaxten , ook nu in het zonnetje op het achterdek, was ik meestal aan het werk. He, dit is geen vakantie voor mij, het is werk!
De laatste dag werd afgesloten met een cocktailparty op het zonnige achterdek (dek 5), gevolgd door een officieel afscheidsdiner. Aan mij werd gevraagd wie ik aan mijn tafel zou willen hebben (naast Berry), waarop ik antwoordde; ik wil de Suitcase, de Seal en de Streaker. Dat leverde een grappige tafel op, want de mensen waren compleet verschillend. Zo hadden we een ouder, redelijk conservatief Duits echtpaar (De Suitcase), een ouder Amerikaans echtpaar, enigszins oude hippies (De Seal) en twee jonge wilde tv-producenten (De Streaker), die op onze reis waren meegegaan om inspiratie op te doen voor een script van een nieuwe TV show. De projectnaam (wellicht ook uiteindelijk de programma naam) is Big Dead Place  en speelt zich af op een Amerikaanse Antarctica basis. Helaas was het niet mogelijk om op een basis te filmen, dus zal dit in Alaska worden gedaan. Maar ze wilden wel eerst Antarctica echt meegemaaakt hebben.

Uiteindelijk belandden we weer allemaal in de bar, waar de reis met een klein laatste spontaan feestje werd afgesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten