De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 5 februari 2014

Groundhog Day en Superbowl Day

Zondag hadden we in Noord-Amerika weer het rare fenomeen Groundhog day. Ik heb eerder uitgelegd wat dit precies inhoudt. http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2011/02/groundhog-day-er-is-hoop-ja-maar-das.html. Dit jaar schrokken de groundhogs massaal van hun schaduw en kropen snel terug in hun holletjes, daarmee voorspellend dat we nog minimaal 6 weken winter te gaan hebben. Ik denk dat die beesten inderdaad behoorlijk geschrokken zijn, maar dan meer van het winterse weer wat we nu hebben. Overigens maakten de groundhogs zich niet erg populair met het voorspellen van nog eens zes weken strenge winter… http://lmgtfy.com/?q=groundhog+stew

Het andere belangrijke moment van de zondag was de Superbowl; de champions league finale van American football. Het belangrijkste sportmoment van het jaar voor veel Noord-Amerikanen. Wij zijn blijkbaar toch nog niet helemaal geintergreerd; naar hockey kijken we graag, maar voor American Football gaat de televisie niet aan. De Superbowl is een fenomeen; veel bedrijven ontwikkelen de nieuwste en duurste commercials, die alleen rond de wedstrijd uitgezonden worden. Er zijn mensen die alleen naar de Superbowl kijken voor deze televisie-reclames. Ook treden de grootste bands in de pauzes op; dit jaar onder andere de Red Hot Chili Peppers.

Dit jaar ging de finale tussen Seattle (Seahawks) en Denver (Broncos).  Waarbij de Seahawks de Broncos verpletterden, tot genoegen waarschijnlijk van mijn teams in Seattle (Zegrahm en Europe Express), die waarschijnlijk de rest van de week in opperbeste stemming zullen zijn. Overigens ben ik ook in opperbeste stemming, wank ik won op ons kantoor de wedstrijd-pool. Puur geluk natuurlijk, want ik heb totaal geen verstand van American Football.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten