De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 24 februari 2014

Group Hug

Het was voor mij een heerlijk rustig weekend met prachtig mild winterweer. Het was het hele weekend droog, zonnig, met een blauwe hemel, en een temperatuur van zo rond het vriespunt. Geen vieze zooi meer van de dagen ervoor.

Zaterdag besloot ik nog niet te gaan skien, aangezien ik nog steeds last had van mijn val van de dag ervoor. Helaas betekende dit ook voor de kids dat ze thuis moesten blijven. Maar dat vonden ze niet zo erg; ze vermaakten zich prima. Ze speelden nog even in de achtertuin, waar nog steeds heel veel sneeuw ligt. En ik vulde onze vogelvoerders weer bij, die erg populair zijn deze winter bij het plaastelijke wildleven. Met name de eekhoorntjes zijn er gek op. Maar ’s nachts komt ook de de wasbeer op bezoek, getuige de voetstappen in de tuin, en soms muisjes. O ja, en soms ook vogels. Daarom heet het waarschijnlijk een vogelvoerder.
Over dieren gesproken; we hebben deze winter ook last van mieren in huis. Echt waar, ik kan het bijna niet geloven. Ze moeten ergens een nestje hebben gemaakt tussen oude houten panelen of tussen stenen. Een slim plekje om de koude winter te overleven. Maar vervelend voor ons; er zijn in de winter geen mierenlokdoosjes te koop, dus er is nog niet veel aan te doen.

’s Avonds hadden we weer familiefilmavond. Dit keer keken we de klassier “Hook”. Die ‘op het randje’ was voor de kids; niet vanwege de enge kapitein Haak, maar meer toen ze  er achter kwamen dat de “lost boys” van “Never Never Land” weesjes waren en dus geen papa en mama hadden. Het leverde Isabelle en mij wel wat extra waardering op, veel knuffels en een “group-hug”. Dat is Aimee’s favoriet; om elkaar met z’n vieren tegelijk een grote hug te geven.
Zondag ging Isabelle met de kids naar judo. Ik probeerde te rennen, wat zo goed (en bijna pijnloos) ging, dat ik toch besloot om mijn skiles gewoon te doen. En van het skicentrum reed ik direct naar het vliegveld; jawel dit is weer een reisweekje. Moscou, Grand Canaria, London

Geen opmerkingen:

Een reactie posten