De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 9 februari 2014

IJspegels verzamelen

De kinderen en ik hebben een nieuwe hobby gevonden; ijspegels verzamelen. Ons oude bungalowtje is namelijk niet in staat om een dik laag sneeuw op het dak te kunnen weerstaan. Daarom hebben we sneeuw-smelters op het dak; als er veel sneeuw is gevallen, zoals afgelopen woensdag, dan zetten we deze verwarmers gedurende de avond en nacht aan. Het resultaat; ’s ochtends hangen de prachtigste en grootste ijspegels aan onze dakgoot. Dankzij onze nieuwe hobby leerden we elkaar ook nieuwe woorden; zo leerden de kinderen het Nederlandse woord ijspegel van mij, en ik leerde van hen de Engelse vertaling – namelijk Iceicale. Best een lastig Engels woord om te spellen.

Vrijdag bracht ik hen weer naar school. Feestbeest Aimee vraagt vaak in de auto of de muziek nog harder kan. Ze houd van een feestje en muziekje; maar het verzoek kan ook te maken hebben met het feit dat ze mijn zangkunsten niet kan waarderen en liever heeft dat de radio mijn volume overtreft.

Op school vergat ik Kevin te vragen of ik nog naar boven zou komen, zoals ik regelmatig check. http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2014/02/langdonhall.html. Hij zei meteen “Papa, vergeet niet naar mij toe te komen voor een knuffel”. ‘Tuurlijk niet zoon, ik zal er nog van genieten, zo lang je het nog leuk vind...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten