De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

vrijdag 14 februari 2014

Op tournee

Als ik nu op reis ga, dan probeer ik zoveel mogelijk in één reis te plannen. Daarbij plan ik ook exact de vliegtijden voor een optimaal gebruik van alle dagen, en zo kom je tot een effectief schema. Zo was ik deze week vier dagen op reis; ik vertrok maandagochtend en kwam donderdagavond weer thuis. In die tijd bezocht ik drie plaatsen (Bend Oregon, Seattle, Missoula Montana), had ik business reviews met twee van “mijn” bedrijven, bezocht ik de top drie distributiepartners van Quark in Amerika, dronk ik snel een kop thee/koffie met een andere klant en sprak ik één mogelijke nieuwe distributiepartner. Het was een druk, maar effectief weekje!

De reis was er wel een met kleine hindernissen. Maandagochtend miste ik bijna mijn aansluiting in San Francesco, door de late aankomst van mijn vliegtuig uit Toronto. Gelukkig was mijn doorverbinding ook te laat, dus haalde ik het net. Dacht ik, want ik was de laatste passagier die aan boord probeerde te gaan. Ik werd echter even apart gezet en er werd contact gezocht met de piloot;  of er wel een 26e passagier mee qua gewicht. De vlucht was namelijk met een omgebouwde grasmaaier oftewel een Embraer Brasilia. http://en.wikipedia.org/wiki/Embraer_EMB_120_Brasilia. Gelukkig had ik slanke medepassagiers, dus kon ik toch mee.

In Seattle wilde ik woensdagochtend in mijn huurauto wegrijden, toen bleek helaas de accu leeg te zijn. Vreemd, want de lichten stonden op automatisch aan en uitdoen. En geloof het of niet; toen ik diezelfde dag ‘s avonds in het prachtige Missoula aankwam, had mijn huurauto daar ook een lege accu. Maar met een goede reden; hier had de vorige gebruiker wel de lichten aangelaten. In Toronto bleek ook Isabelle’s auto die dag problemen gehad te hebben met een lekkende koelvloeistofslang. 3 maal is scheepsrecht. Nou ja, ons humeur was niet stuk te krijgen, als trotste Nederlanders met alle schaatsuccesses op de Olympische spelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten