De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 3 september 2014

Back to School


In Nederland is dankzij de vakantiespreiding het “terug naar school gaan” geen landelijke hype. In zowel de VS als Canada beginnen de meeste scholen echter op dezelfde dag, de dinsdag na Labour Day. Dus waren onze kids ’s ochtends heel opgewonden. Vooral Aimée was enthousiast – ze zag de stap van kleuterklas naar Grade 1 (groep 3) als een grote mijlpaal in haar leventje. Dus ze stormde direct uit haar bedje enthousiast naar me toe “vandaag is DE dag, vandaag ga ik naar grade 1!”. Een van de dingen waar ze naar uitkijkt is het viool leren spelen, dat op Fieldstone vanaf Grade 1 gedaan wordt.

Ook Kevin had echter een nieuwe mijlpaal. Op de eerste dag van het jaar moesten ze namelijk in “number 1”, het nette schoolpak, naar school. En vanaf Grade 4 wordt het simpele “clip-on”dasje vervangen door een echte stropdas. Daar was papa even niet op voorbereid, want sinds ik in het toerisme werk kan je op één hand tellen hoe vaak ik een stropdas heb gedragen. Maar ik moest dinsdagochtend dus snel even stroplessen geven aan Kevin. Met een nette stropdas ging hij naar school, met een volledig scheef getrokken stropdas kwam hij er vandaan. Nog even oefenen...
Overigens heeft Aimee slechts 8 kindjes in haar klas. Dat belooft dus veel persoonlijke aandacht voor ons meisje, dat gek is op.......persoonlijke aandacht!
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten