De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 1 september 2014

Verjaardagen, Londen en dolfijnen

Donderdag vierden we Nel’s tachtige verjaardag met zo’n 20 familieleden. Het werd groots aangepakt, met een tent in de tuin en catering van een Chinees restaurant. Gezellig om iedereen weer eens te zien; de meesten hadden we na ons huwelijksfeest ruim 12 jaar geleden niet meer gezien.

Tegen de avond werd ik steeds zenuwachtiger, vanwege Feyenoord’s Europacup kwalificatie-wedstrijd. Hoe kan je een 3-0 voorsprong verspelen, maar dan twee minuten in blessuretijd toch de winnende treffer maken?

Vrijdag moest ik een dagje naar London. Ik maakte voor het eerst gebruik van de verbinding tussen Rotterdam en London City airport. Een aanrader. Binnen 20 minuten stond ik vanuit Zoetermeer op de parkeerplaats van Zestienhoven airport; binnen nog eens vijf minuten stond ik al aan de gate. De vlucht duurde slechts 40 minuten, en op het kleine London City airport sta je ook zo buiten, waarna je binnen een half uur naar hartje London reist. Op de terugweg kon ik nog even zwaaien naar het gezin in Zoetermeer, hoewel ik helaas aan de verkeerde kant van het vliegtuigje zat. Op het volgende filmpje zie je wel de Noord Aa, Benthuizen, en op het einde de A12 en de drie grote windmolens https://www.youtube.com/watch?v=NEU-tZn89jU&list=UUvlTmnh1DMZBNL6jUBclWqg

Thuis had Isabelle een bezoekje gebracht aan de EHBO afdeling van het ziekenhuis; Aimée was met de step gevallen en had een kleine gaatje in haar hoofdje. Gelukkig werd de dag nog goed afgesloten met een etentje en borreltje met de vaste vrienden.

Zaterdag eindigden we de vakantie met een bezoekje aan zus Karin en een uitstapje naar Hardewijk en het dolfinarium www.dolfinarium.nl . Het dolfinarium is altijd leuk. En hoewel dit soort attracties onder vuur ligt, denk ik simpelweg het volgende. Het is niet goed om dieren in het wild te vangen om ons te vermaken. Er worden echter vele dieren in gevangenschap geboren. En als zij goed verzorgd worden en naast ons te vermaken ook ingezet worden om bezoekers over de dieren en natuur te leren, dan denk ik persoonlijk dat er weinig op tegen is. Het was dan ook een leuke, leerzame dag.

Zondag hadden we rustige ochtend met uitslapen en voor mij een lange run in het Westerpark. Tegen half twee reden we naar Schiphol, waar we met oma Dicky nog even wat aten, voordat we ons met z’n viertjes naar de gate begaven. Al met al een hele leuke ‘familie en vrienden’ vakantie, in ons mooie kikkerlandje. Bedankt weer allemaal voor de gezellige tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten