De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 17 september 2014

Gesprekken


Na familiekarate op zaterdag gingen Isabelle en Kevin naar huis, terwijl Aimée en ik broodjes gingen halen bij onze favoriete Columbiaanse bakkerij. Een mooi momentje om met dochterlief bij te praten. En praten, dat kan ze als de beste.

We passeerden haar school en ze begon te praten over hoe leuk ze Fieldstone vindt. Ik reageerde dat ze toch ook haar oude creche (Columbus Center) leuk vond http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2011/06/star-of-week-en-kjadejeesjen.html. Nee zei ze, ze vindt Fieldstone veel beter. Waarom dan? Aimée legde uit; bij Columbus Center kregen ze meteen een time-out (straf) als ze stout waren, bij Fieldstone krijgen ze het 1,2,3 systeem, waarbij je eerst waarschuwingen één en twee krijgt. Ook was ze blij dat ze op Fieldstone ’s middags niet hoeft te slapen. Ok zei ik, maar Aimée kletste verder. Ze was wel een beetje verlegen op haar eerste dag op Fieldstone (hoe weet ze dat nog, het is inmiddels twee jaar geleden?). Geeft niet zei ik, dat is normaal. Ja, zei onze wijsneus, verlegen zijn op je eerste schooldag is eigenlijk best normaal. Het is eigenlijk wel OK.

Daarmee was dat gesprek afgelopen en zette ik mijn favoriete radiozender The Edge http://www.edge.ca/ aan. “Yeah! Rock & Roll!” klonkt het enthousiast van de achterbank. “Rock music is loud, but it is fun too” zei ons feestbeest. Even later zei ze hoeveel ze van gitaren houdt. Maar disco is ook leuk. Oh jee, papa en mama maken zich nu al zorgen voor als het feestbeest over een jaar of tien gaat stappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten