De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 14 september 2014

Nog een keer parkeerboete aanvechten

I fought the law and I won” zong ik een half jaar geleden, na het succesvol aanvechten van een dikke parkeerboete http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2014/01/parkeerboete-aanvechten.html. Die keer was het parkeerbod niet goed aangegeven. Nu had ik weer een boete ($100) waar ik niet blij mee was. De achterste 10% van mijn auto stond in een verboden parkeergebied, wat ik niet gezien had. Dikke boete voor zo’n klein foutje, vond ik. De officier van justitie was dit keer fanatiek en de rechter keek al de hele zitting geirriteerd en verveeld. Ik had echter mazzel, want ze hadden een procedureel foutje gemaakt. Je hebt namelijk het recht om je in je moedertaal te verdedigen. Met andere woorden, de rechtbank moet in mijn geval voor een Nederlandse vertaler zorgen. En dat hadden ze niet gedaan, dus de zaak werd geseponeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten